کد خبر 1186859
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کنکور نمایه

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف کنکور بدون برنامه ریزی مناسب، افراد با استعداد را خالی از انگیزه می‌کند، گفت: با حذف کنکور تفاوتی بین شاگرد اول و ضعیف باقی نمی ماند.

به گزارش مشرق، سیدعلی موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی، در رابطه با حذف یا عدم حذف کنکور گفت: حذف کنکور بدون برنامه ریزی مناسب، افراد با استعداد را خالی از انگیزه می‌کند؛ با حذف کنکور تفاوتی بین شاگرد اول و ضعیف باقی نمی ماند بنابراین باید آزمونی وجود داشته باشد تا روش مناسبی طراحی شود که فرد با استعداد بالا بیاید و در جایگاه مناسب خود قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

چرخش مالی سالانه ۴۰ هزار میلیاردی مافیای کنکور

وی با تاکید بر ضرورت سنجش دانش‌آموزان،گفت: اینکه این نوع سنجش تحت عنوان کنکور مناسب است یا خیر و آیا متناسب با روحیه دانش آموزان است و یا استعداد آنها را تباه می کند نتایجی بود که ما با توجه به کنکور موجود به آنها نرسیدیم.

* تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن نادرست است

موسوی با بیان اینکه وضعیت کنونی کنکور مناسب نیست و باید تغییر کند، یادآور شد: باید با یک روش مناسب استعدادهای خوب را شناسایی کرد اما وزارت علوم موجود بعید است بتواند ساز و کاری را طراحی کند که بتواند استعداد دانش‌آموزان را در نظر بگیرد.

موسوی تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن را نادرست دانست و اظهار داشت: در نظر گرفتن معیارهایی چون معدل، جمع نمرات سال های آخر تحصیل و سابقه دانش آموز و موارد دیگر می توانند جایگزین مناسبی برای کنکور باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 183
  • در انتظار بررسی: 33
  • غیر قابل انتشار: 9
  • امیرحسین کریمی فرجاد IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    31 9
    جدا از اینکه باید سوالات کنکور درست طراحی بشن و کیفیت لازم داشته باشن بنظرم کنکور رو برای کسانی که دانشگاه غیر دولتی انتخاب میکنن حذف بشه که باعث تعادل بین متقاضیان و پذیرش دانشجو بوجود بیاد و کنکور رو بزارن برای کسانی که دانشگاه دولتی میخوان برن مثل شریف،شهید بهشتی و... برای سهمیه شهید و جانبازی چون که ماها خیلی از تسهیلات بهره مند نیستیم لاق ال بدون نگرانی یا شایدم بدون کنکور بتونیم وارد دانشگاه ها چه دولتی و چه غیر دولتی بشیم(البته بازم بر اساس لیاقت و نمرات و سوابق تحصیلی) لطفاً پیام منو به اون بالا بالاها برسونین خبردار کنید اونا رو بلکه مافیای کنکور هم جمع شد
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      14 0
      کنکور ارشد و برنمی دارند اونوقت برای دانش آموزان مثلا زرنگ کنکور بر می دارند و این ظلم بزرگی به اونایی ست که خودشون درس خوندن نه پول و پارتی باباشون
    • پری⚘ IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      13 4
      خب دیگه نوه نتیجه ها بزرگ شدن بهویی بدون کنکور دکتر بشن !!لعنت الله علیه
    • غزل صدیقی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      8 0
      به نظر منم این حرف درستیه و یک مطلب دیگه اینکه به نظر من باید تو کنکور عدالت باشه چرا وقتی تربیت معلم قبول میشم بین من و طرف مقابلم با رتبه نزدیک به هم اونی که سهمیه داره تو مصاحبه قبول بشه من رد بشم .
  • ... IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    37 9
    اگه کنکور حذف بشه. تکلیف اونایی که بعد از گذشت چندسال تصمیم به ادامه تحصیل میگیرن و معدلشون پایینه چی میشه؟
    • _سمیه IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 0
      آره بخدا واقعا خجالت هم نمیکشن یکی پول داره میخونه زرنگه مثلاً اون یکی که پول نداره پارت نداره الکی نمره بگیره چی؟ با نمره زرنگی و تنبلی تعیین میشه؟ واقعا که
  • دانش آموز IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    31 16
    خدا کنه کنکور را بردارند تا حق دانش آموزان خورده نشه. دانش آموزی که سه سال زحمت میکشه مخونه با دانش آموزی که سال آخر مخونه خیلی فرق داره. معدل سه سال آخر ملاک خوبیه.
    • ... IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      18 1
      سلام مهم یادگیریه چه تو دوازده سال یاد بگیریره چه تو یه سال چه تو یه ماه
    • حسین US ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      6 0
      به نظر من حرف شما کاملا غلط اون کسی هم که تو یه سال میخونه حتما خیلی بهتر از اونی بوده که سه سال رو خونده و قبول نشده و شاید هم به زور پول باباش نمره می‌گرفته متوجه ای و گفتی که کنکور رو بردارند اون وقت این میشه قوز بالا قوز عزیز دل اگه بخوان بر اساس سه سال تحصیلی نمره بدن که خیلی مسخره است و هرکسی می‌تونه قبول بشه و بره دانشگاه شما اول بهتره درست فکر کنی روی حرف هایی که زدین
    • ... IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 3
      به نظر من سهمیه ها رو بردارن خیلیییییی بهتره
    • Mah US ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      1 0
      اصلا درست نیست. ملاک ما علم طرفه نه برنامه ریزی. یه نفر ممکنه به هر دلیلی نتونه دبیرستانشو با نمره خوبی پاس کنه . هر دلیلی! مشکلات خانوادگی ، اختلالی مثل بیش فعالی و... از طرفی شرایط هر کسی فرق میکنه . مثلا معلم طرف کی بوده . بالاخره یه برنامه ای باید وجود داشته باشه که همه رو در یه سطح و شرایط مساوی بسنجه
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    6 17
    به فکر بچه هایی باشیم که 6 ساله در تیز هوشان با تمام سختی دارن درس میخونن هیچ امتیازی ندارند وچه عذابی که خونواده هاشون با انها میکشند و چه انتظاری که اطرافیان از اونها دارند با ای وضع اسفبار کرونا 2 ساله کلاس هم نمیرند تو رو خدا به فکر اونها هم باشید کنکور برای اونها چه فایده ایی داره با این همه نمرات و معدال بالا بیایم یک نیم نگاهی به تلا شاشون بندازیم
    • مهدی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      22 7
      مگه مادر زادی تیزهوشان هستند خب میتونن نزن فقط بخاطر اینکه خودشونو نشون بدن میرن
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      15 2
      یعنی چی !! همینطوری هم تو تیزهوشان به شما خیلی امکانات بیشتر از مدارس عادی می دهند من خودم درسم خیلی خوبه همه ی سوالات مدارس تیزهوشان رو میتونم جواب بدهم در حد یه تیزهوشانی سواد دارم ولی چون جلسه آزمون تیزهوشان استرس داشتم قبول نشدم اینطوری حق امثال من ضایع میشه که به شما سهمیه بدهند سهمیه کلا باید برای همه حذف بشه
    • Mahdi kh IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 8
      ببینید من خودم تیزهوشان میخونم کنکور بزرگترین امتیاز بزای دانش آموز های مدارس تیز هوشان هست چون اگه این همه زحمت بکشیم بعد بیایم با کسی که ۳ ساله تو مدرسه غیر دولتس خپرده خوابیده تو یه جا ادامه تحصیل کنیم ، این بزرگترین ظلم هست و ۱۰۰ البته تو تیزهوشان فقط ۵ ۶ نفر درس میخونن بقیه بیخیال هستن و نمیشه برا اون ۵ ۶ نفر کل برنامه تخصیلی یه کشور رو عوض کرد . اینو باید درک کنید پسر یا دختر شما یا دوست یا آشناتون نعوضوا باالله بچه امام نیست که
    • Asieh RO ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      6 1
      چرا باید کسی که از بچگی تو بهترین امکانات و مدارس با بهترین کیفیت آموزشی درس میخونه با کسی که تو یه منطقه محروم ‌مجبوره ساعت ها تو مسیر باشه تا به مدرسه برسه (البته با بدترین کیفیت و امکانات آموزشی) با یک آزمون برابر سنجیده بشن مگه برابری صرفا به معنای اجرا شدن عدالته...!!!؟؟
    • عرشیا IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      3 0
      به نظر من باید دانش آموزان رو بر اساس استعداداشون جدا کنن نه با نمره
  • ... IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    33 6
    کنکور را بردارید.....بچه ها را بااین کنکور افسرده کرده اید
    • ### IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      7 0
      ا کنکور رو حذف کنین و علاوه بر جمع بندی معدل سه سال دبیرستان یه طرح یا یه چیزی که از اون لحاظ هم دانش اموزان مقایسه بشن نه فقط براساس معدل شاید عده ای معدل پایینی دارن اما استعداد درخشانی دارن پس خواهش فقط عدد معدل رو حساب نکین هستن کسایی که معدل خوبی نداشتن اما رتبه های خوبی تو کنکور به دست اوردن
    • صدیقه IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      7 0
      دقیقا من که حس میکنم یه افسرده ی واقعی ام انقدر که بداخلاق و پرخاشگر شدم خودمم از خودم بدم میاد اینا همه آسیبن که به جامعه وارد میشن
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    9 2
    خدا کنه امسال هم باتوجه به کرونا معدل هم تاثیر داشته باشه چون باید فرقی بین کسی که در طول سال تحصیلی درس میخونه با کسی که فقط برا کنکور میخونه باشه چون شاید کسی موقع کنکور استرس داشته باشه و سرنوشتش با ۶ ساعت امتحان تغییر کند
    • سمیه IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      برا خودتون میخونین دیگه نه برا اونایی که در طول سال درس نخوندن پس تفاوتی هس یعنی میتونین تو کنکور قبول شین3479
  • DE ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    43 6
    حذف کنکور، مخصوصا برای دانش آموزان بیسواد از خانواده مرفه بالاشهر عالیه که در مدارس غیرانتفاعی از صدقه سر جیب پدر، بدون زحمت مطالعه، با معدلهای بالا فارغ‌التحصیل می‌شوند. مانع کنکور هم از جلو پایشان بردارید! آقای نماینده مجلس، اگر به گفته شما دانش آموزی یازده سال واقعا زحمت کشیده و درس خوانده، پس چرا نتواند به سوالات کنکور جواب درست بدهد؟ مگر سوالات از منابع درسی کره مریخ طرح میشود؟ پس بفرمایید میخواهید کاری کنید تا ملاک قبولی در دانشگاه، سطح دانش افراد نباشد. دانش آموزانی که معدل خوب دارند ولی در کنکور موفق نمیشوند، به دلیل طوطی وار حفظ کردن و نمره گرفتن در کلاس بدون درک مفاهیم بوده و چنین دانش آموزانی برای ورود به دانشگاههای برتر، باید با فیلتر کنکور از دانش آموزان دیگر جداسازی شوند.
    • US ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      17 11
      موافقم
    • کیا IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 1
      دمت گرم
    • ؟ IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      5 1
      شما خیلی دوست داری کنکور بدی برو بده ولی جامع نظر نده دوست عزیز
    • آروشا IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      5 3
      واقعاََ حرف حق و میزنی ما که سه سال سختی کشیدیم بعد مايه دارا میان حق ما رو میخورن
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 0
      خب اخه ما چه گناهی کردیم که رسیدیم به سال اخر میخواییم کنکور بدیم میگین کنکور و برمیدارین خو ما اگه قبول نشدیم خواستیم بمونیم پشت کنکور باید چی کار کنیم به فکر ما هم هستید ؟
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 4
      گمرو بابا . عقده و نفرت تمام وجودت رو گرفته!!!!!!!!!!!!! یه چاقو ور دار مثل داعش هر کسی به نظرت پول دار هست رو بکش عقده ای شیطان صفت
    • Fatmeh IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 1
      واقعا موافقم
    • Maryam IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 1
      عالی گفتی
    • ناشناس RO ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      4 1
      واقعا موافقم شرط معدل اصلا خوب نیست
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      دمت گرم موافقم
    • پریا IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      درسته
    • مریخی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      بنظر شما مغز انسان چقدر جواب میده که بخواد هر سال با استرس و ترس درس بخونه برای کنکور لعنتی، من 4 سال دیگه کنکور دارم ولی هر روز زندگیم استرس دارم هر دانشگاهی باید علاوه بر معدل شخص یک ازمون ورودی ساده بگیره نه مثل کنکور 180(شایدم بیشتر) تا سوال بدن تو مدت کم حواب بدیم . اینا میخوان ما افسرده شیم و از استرس سکته کنیم ولی باز هم امیدوارم جایگزین خوبی برای کنکور داشته باشن و کنکور خذف شه
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    16 4
    خواهش میکنم وتمنا دارم کنکورو بردارید من الان سه سال بااسترس زندگی میکنم با آمدن کرونا هم اوضاع تحصیلی نه تنها بچه من بلکه بیشتر خانواده ها بد شده حداقل دانشگاه های غیر دولتی برای رشته های پزشکی بدون کنکور باشه الان تمامی رشته های مهندسی بدون کنکوریه دانش آموز زرنگ ممکنه دچار استرس بشه در آزمون کنکور یا اون شرایط روحی که داره.
    • هانا IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 0
      بله شرط معدل اصلا ملاک خوبی نیست. چون نه نمره و نه امتحان به معنی واقعی وجود نداره
  • عبدالله IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    19 4
    اتفاقا اين نماينده كاملا برعكس نظر داده . چرا كه وقتي كنكور حذف بشه و معدل شرط باشه كاملا تفاوت شاگرد زرنگ و ضعيف معلوم ميشه.
    • نغمه IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 1
      سلام اتفاقا معدل رو میشه با پول خرید یا مثلا با این شرایط که مدارس باز نیست به راحتی با تقلب معدل رو بالا برد ولی کنکور آزمونی هست که اگر کمی در شیوه اش تحول ایجاد کنن طرح خوبیه و می تونه اونایی که زحمت کشیدن رو مشخص کنه
  • شهروند ایران IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    21 3
    سلام علیکم ، با حذف کنکور درآمد مافیای عظیم آموزشگاهها و انتشارات کنکوری فقط قطع میشه و این مافیا هرگز اجزای چنین امری را نمی دهند .
  • مادر IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    سلام خواهش میکنم پیام منو به مسئولین برسونید بگید خاتواده ها بدجور تحت فشار روحی و جسمی و اقتصادی هستن ترا بقرانیکه سوگند خوردین بداد بچه های بی بضاعت و بدون سهمیه برسید بچه های من جز دانش اموزای مدرسه نمونه با استعداد و علم که بجه اولیه امسال سه سال و کوچیکه دوسال پشت کنکورن و بخاطر فشار استرس نتونستن نتیجه مطلوبی بگیرن و چون فرهنگی هستیم شرایط اقتصادی جوری نبود که بتونیم رشته پزشکی مازاد یا بین الملل بخونن خواهشمندیم یفکر خوبی بکنید برا کنکور بوالله جامعه نیاز داره به این نسل با علم و استعداد .. بچه بزرگم افسردگی گرفته میگه مامان من بخونم ک ی سهمیه دار با سهمیه بره و من نتونم برم . بخدا انصاف نیست بی عدالتیه حق خیلی ها خورده شد
  • ناشناس IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 1
    باید کنکور برداشته شه من از همین الان دارم از استرسش به لرزه میوفتم وای به حال ۲سال دیگه کنکور بردارید به جاش برا گرفتن لیسانس امتحان سخت بگیرید مثل بقیه کشورا ورود با دانشگاشون آسونه خروجیش سخت
  • ارمین عظیمی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 1
    سلام اگه بشه کنکور رو بردارین و ملاک برای سال اخر معدل و نمرات به نظر من خوب میشه
  • نگین IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    5 0
    شما سهمیه هاروحذف کنید کنکور پیشکش
  • Milad IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 2
    اره دیگه کنکورو بردارید و آموزش و پرورش ودرس و مدرسه بشه خاله بازی چه نظراتیه که میدید ؟؟؟ دانش آموز افسرده بشه ؟؟؟؟ دانش آموزی ک نتونه از یه آزمون فیلتر استاندارد رد بشه همون بهتره ک افسرده بشع این جوریه ک جامعه انقد خرابه دیگه تا میبینیم یکم قراره سختی بکشیم یا اذیت بشیم سریع برمیداریم یه قانون من دراوردی مینویسیم و به به و چه چه اینم وردارید ببینیم چی میشه
    • mn IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      7 2
      بزرگوار شما یا معنی استاندارد رو خوب بلد نیسی یا خوب برات توصیف نکردن یا استاندارد یه مملکت دیگه ای مدنظرته منظورت از استاندارد ۱۲سال درس خوندن توی مدارس استاندارد هست؟ به همراه کتاب هایی که مطالبش استاندارد هست؟ به همراه دبیرانی که استاندارد هستند؟ به قول شما ازمون کنکور استاندارد ، گیریم ما هم قبول کردیم آیا این چیزهای قبلش که باید دانش اموز رو بسازه برای کنکور همش مهیا هست و استاندارد هستن(الان میگه دانش اموز باید خودش کار کنه و استاندارد های ایزو۲۰۰۲به بالا رو کسب کنه) ؟
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    نمرات ومعدل بالایی که به واسطه روابط و پول به دست می آید را چگونه غربال می کنید.
  • علی IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    4 2
    کنکور اصلا نباید حذف شه ،، اگه حذف شه اینجور حق کسی ک درس خون هست خورده میشه کنکور دانش آموز های با استعداد رو با دانش آموز های بی استعداد جدا میکنه . البته اگر بخوان تغییری هم انجام بدن برای کنکور سال ۱۴۰۰ هیچ تغییری اعمال نمیشه ،،، اگر تصویب شد قراره برای کنکور سال ۱۴۰۱ اعمال بکنن که امیدوارم تصویب نشه.
  • ح مرتضوی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    5 1
    به نظر من حذف کنکور یک ضرورت است و جایگزین آن هم معدل ۳سال متوسطه است به شرط آنکه امتحانات اصلی و تخصصی این ۳سال به صورت نهایی و نظارت کامل برگزار شود
  • میکا ییل IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 1
    آ یا درامتحان نهایی تقلب نمیشه آنهایی که آشنا دارند چه در حوزه امتحان و چه در حوزه اصلاح اوراق
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 2
    کنکورو بر ندارید باید یه فرقی بین دانش اموز ضعیف و قوی وجود داشته باشه اگه ۱۰ سال درست درس خونده باشه راحت کنکورو میده و خلاص
  • Sima IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    7 1
    چرا صورت مسئله را پاک میکنید ؟ موسسات کنکوری رو محدود کنید ، سهمیه ها را به صفر برسونید ، انگیزه بچه ها میره بالا و استرس و ... میشه هیچی ....
    • mn IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      5 0
      بلخره یکی پیدا شد بین این همه چرند و پرند حرف درست بزنه اول اینکه کنکور باید حذف بشه دوم : میشه با کنکور کنار اومد همونجوری که۱۲سال دانش اموز کنار اومده با بقیه دروس ولی این تبلیغات هست که کنکور رو به یک غول تبدیل کرده که خب پیامد های مخربش دانش آموزان هستن
    • علی IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 0
      درود احسنت افرین
  • ابوالفضل IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 1
    واقعا موافقم خیلی خوبه کسی که با استعداد و درس خوان باشه از همون اول سعی کرده بهترین نتایج رو بگیره پ سوابق تحصیلی بهترین گزینست
  • ناشناس IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    اگه ورود به دانشگاه رو اختیاری کنید و برحسب تمایل هر کی هر چی دوست داره بره هم موفقیت در آن زمینه بیشتر است و هم ادامه تحصیل ،نه اینکه تا الان براساس کنکور بوده خیلی فارغ التحصیلان راضی و موفق بودن همه از رشته ای که انتخاب کردن نالانند و مجبوری دارن کار میکنند از اکثرمون بپرسید بر اساس علاقه وارد رشته هامون نشدیم
  • ناشناس IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 2
    کنکور نباید حذف بشه واقعا معیار خوبی برای تشخیص شاگرد درسخوان و با استعداد و ضعیف هست درسته سختی خودشو داره ولی هرچیزی تلاش لازم داره اگه کنکور نبود و طبق معدل بود حق خیلیا ضایع میشد چون خیلیا الکی نمره و معدل میگیرن
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 2
    حذف کنکور فاجعه بار خواهد بود.همین طوری هم افراد با سهمیه زندکیشونو توی ابن دنیا ساختن من نمیدونم باس ب کی بگم ک عدالت آموزشی کجا رفته .درضمنم اساتیدی ک سوالات کنکور امسالو عقده ای طرح کردن باس پاسخ گوی افرادی ک سرنوشتشونو در کنکور ۹۹باختن باشن چرا که افرادی ک خودکشی کردن هیچوقت حقشون حلال نمیکنن .بدانید و آگاه باشید قیامتیم در کار است. حرف اخر :کنکورو با سوالاتع استاندارد وزمان بیشتر در هر پایه دبیرستان برگزار کنید اگه شما مسولین کشورو بر پایه صنعت بکشید نیازی نیس شاهد این همه داوطلب رشته تجربی باشید .جای این حرفا ب فکر راه اندازی کارخانه ها باشید ک داوطلبا هم ی نیگاهی ب رشته ریاضی کنند .کشور ما فقط ب پزشک وپرستارو....نیاز ندارد
    • صدف IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      دقيقا! الان تنها شغلى كه توش پوله پزشكى و پرستاريه ! مگه جامعه ب مهندس نياز نداره ؟ رشته انسانى هميعنى باز بهتره بازار كارش رياضى افت كرده
  • یانممابی IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    4 2
    کنکور رو بردارید تمام بچه های زرنگ و درسخوان رو با واژه کنکور روانی کردید خدا ازتون نگذره مافیای کنکور
  • افشاری IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 2
    کنکور باید باشد چون نمرات تمام مدارس می شود تقلب کرد.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 1
    کنکور به دلیل بحث مافیایی بودن ضرر زیادی به نظام آموزشی وارد کرده اما به نظرم قبل از حذف کنکور باید ملاک های دقیق تر و عادلانه برای سنجش دانش آموزان و دانشجویان تعبیه کنند
  • مهدی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    اگر هم معدل اینا ملاک بشه هم ملاک درستی فکر نمیکنم باشه.چون این روزا دیگه به زور آدمهایی پیدا میشن پایین ۱۴ بگیرن :(
  • محمد IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 2
    لطفا کنکور و بردارین ... همه دانش آموزان افسردگی گرفتن ..
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 3
    تو کنکور معلوم میشه که کی مطلب رو خوب خونده و کی همینطوری یه شبه حفظ کرده در ضمن امسالم که مدارس مجازیه و تقلب رایجه چطور میشه به معدل اعتنا کرد کنکور بهترین شیوه ی انتخابه
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 1
    خواهشا کنکور رو حذف نکنید اگر این طور باشه اون دانش آموزی که سال ها در مدارس تیز هوشان یا نمونه دولتی درس می خونندیا اون هایی که صبح های زود بلند می شن و شب ها به امید قبولی در رشته خوب به خواب می رن ضایع می شه .کنکور روش خوبی برای سنجش استعداد دانش آموزان است .
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    5 3
    حذف کنید معدل من بیست هست درسم خیلی خوبه اگه بدون کنکور هم بروم میتونم بخونم اینطوری دیگه یه سال استرس کنکور نمیکشیم
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 1
    توروخدا کنکور فنی رو بردارید جونمونو اوردید بالا چیه اصلا کروناهم اومده شرایط سخته
  • زهرا IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 1
    وجود کنکور باعث ایجاد کار برای خیلی از مردم شده و حذف اون خیلی هارو بیکار می‌کنه از طرفی فشار روانی زیادی رو به ما تحمیل کرده وجود سهمیه های کنکور هم باعث میشه خیلی ها جواب زحمتاشون رو نگیرن بهترین کاری که میشه برای ما انجام داد ایجاد نظام آموزشی بی عیب و نقص و با کیفیت از پایه هست که همفکری استاد های خبره بزرگ ترین نقش رو ایفا می‌کنه از طرفی کیفیت تحصیلی دانش آموزان بعد از کرونا افت زیادی کرده و نباید به معدل ها اطمینان کرد در این صورت باز هم حق خیلی ها تباه میشه لطفاً همه جوانب رو در نظر بگیرید
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    5 6
    اصلا نباید کنکور حذف بشه برای چی باید کنکور حذف بشه الکی آینده مملکت رو به خطر نیندازین
    • F.ghasemi IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 1
      دقیقا همینطوره و کنکور ب این راحتیا برداشته نمیشه تعداد دانش آموزان معدل بالا ب شدت زیاده
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      7 1
      ساکت. اروپا و امریکا کنکور نیست . هند و چین هم نیست از ما والا بهترن!!!! پاتوق درست شده !!!! باید اموزش و پرورش قوی بشه . با کنکور و تست هرگز تحولی در اموزش کشور اتفاق نمیفته.
    • محمد IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 2
      به نظر من هم نباید کنکور برداشته بشه چون هر کسی میتونه با یه کارنامه خوب وارد دانشگاه بشه امروزه نمرات و امتحانات مدرسه از سطح کیفی خو و مناسبی بر خورد دار نیست و بعضی ها با تقلب یا فقط شب امتحان مطالعه کردن به نمره ی خوب میرسن
    • میری IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 1
      کنکور حذف بشه فکر خوبیه ، جمع معدل سه سال آخر بهتره چون که کنکور همهء دانش آموزان و بغیر از خودشون، خانوادهاشون هم افسردگی گرفتن
  • زهرا IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    4 3
    امسال به نظر من اگه بخوان کنکور رو بردارن و نمره های هر سال رو جمع بندی کنن در حق اونایی که بودجه نداشتن تا مشاور بگیرن یا تو کانون ثبت نام کنن که با برنامه ریزی اونا درس بخونن ضایع میشه کلا توی این سالها من خودم که نمره ام از ۱۹ و ۹۰ پایین تر نمیوند امسال وسط سال شده ۱۶ واقعا اگه بخواین جمع بندی نمرات کنین ظلمه چون معلما اصلا بهمون اجازه نمیدن درسارو بتونیم درک کنیم و همچنان پاهشونو روی موتور درس دادن گذاشتن که عقب نمونیم امسال با اینکه یه ماه زود تر از بقیه سالها شروع کردیم ولی خیلی فشاره سر دانش آموزا و واقعا اگه بخوان کنکور رو حذف کنن نمره من با نمره کسی قبلا ضعیف بوده مقایسه بشه و منو اون تو یه جایگاه قرار بگیریم و اینم اصلا انصاف نیست کسی که خودشو میکشه درس میخونه با کسی که مفت میخوره و میخوابه همسان باشه
  • صدیقه IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 1
    کنکور باید حذف بشه چون علاوه بر اینکه خیلی مشکلات روحی و روانی برای داوطلبان به وجود میاره و اونارو تحت فشار روانی قرار میده خیلی تقلب ها و..... در کنکور صورت میگیره که حق اونایی که زحمت کشیدن و خوندن ضایع میشه کنکور راه درستی برای سنجش دانش آموزا نیست من خودم داوطلب کنکورم و امسال اولین سالی هست که میخوام کنکور بدم واز الان کلی استرس دارم بد جوری تحت فشارم و گاهی اوسات از استرس و درگیر بودن ذهنم پرخاشگر میشم واقعا کنکور راه مناسبی نیست
  • درسا IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 0
    تعداد معدل های بیست و بالای ۱۹ در دبیرستان ها کم نیست...تعداد دانش‌آموزهای با معدل بالا تو رشته ی تجربی رو با ظرفیت دانشگاه ها مقایسه کنید.... تکلیف کسایی که می‌خوان در رشته ای به جز رشته ی دبیرستان خودشون در دانشگاه تحصیل کنن چی میشه؟ شرایط نمره بالا گرفتن تو هر مدرسه متفاوته بعضی جاها سخت تره...با این ظرفیت ها،معدل بالا هیچ فایده‌ای نداره مگه ممکنه که همه ی معدل های بالا رو بشه تو دانشگاه ها جا داد؟این از کنکور هم ناعادلانه تره چون اگه معدل باشه قطعا از مدارس غیردولتی و سمپاد شروع به انتخاب میکنن و اونهایی که تو مدارس جنوب شهر یا مناطق دور افتاده هستند هیچ شانسی نخواهند داشت...کل سیستم آموزشی ما غلطه...باید به جای داشتن انواع و اقسام مدارس(تیزهوشان،دولتی،غیردولتی،نمونه دولتی،شاهد و...)فقط مدرسه داشته باشیم ...باید بچه ها استعدادیابی بشن و فرهنگ سازی بشه که حتما همه نباید بروند دانشگاه...در غیر اینصورت برداشتن کنکور بی عدالتی رو بیشتر میکنه
  • ناشناس IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 1
    به ولله معلوم نیست چطوره من خواهرم این ۶ ساله کنکور میده و بنده خدا هر سال بیشترازسال قبل درس میخونه و علاقه ی شدیدی به رشته پرستاری دارد ک با معدل ۱۶ دیپلم هرکاری میکنه پرستاری حتی زاهدانم واسش نمیگیره . پیرش کردین با این کنکورتون لعنت برهرمسئولی که نمی خواهد کنکور حذف شه ...
  • احمد صدیقی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    سلام علیکم. برای شروع حذف کنکور بهترین راه این است که تمام دبیرستانهای کشور شاگردان اول در هر رشته در هر مدرسه بدون کنکور در رشته‌ای ک تحصیل می‌کند و در شهر خود در صورت وجود رشته انتخابی یا شهر نزدیک که رشته وجود دارد انتخاب رشته کند تا هم عدالت آموزشی باشد و هم مدارس دولتی هم کیفیت و کمیت خود را از دست ندهند.
  • CA ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    من خودم معدل سه سال آخر تحصیلی خودم بالای ۱۸/۵ بود اما کنکور قبول نشدم
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 1
    من چون شاگرد اولم دوست دارم کنکور حذف بشه چون الان دوساله پشت کنکورم و رشته خوب قبول نشدم در حالی که بلدم درسا رو
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    نماینده ها برعکس نظر میدن من حسابان امتحان نهایی ۱۹.۵ شدم اما ریاضی کنکور رو ۴ درصد زدم
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 1
    سلام بچه های من همیشه شاگرد اول بودن از اول ابتدایی وبا برداشتن کنکور کاملا موافق هستم ضریب هوشی بچه ها و یادگیری آنها هرچقدر هم بالا باشد ولی قبولی آنها در کنکور بسته به راه حلهای تستی معلمها نجیب والدین دارد آنهم بعداز گذر از هفتخوان سهمیه ها.باتوجه به این امر برداشتن کنکور و توجه به استعداد و علاقه دانش آموز بسیار مفید واقع میشود ندارین حزن برای بالا بردن سطح علمی می توان شرط معدل رادر نظر گرفت همچنین می توان سطح علمی دانشگاه را طوری بالا برو که فقط افراد لایق بتوانند از آن فارق التحصیل شوند در این صورت خواهیم دید که سطح علمی کشور نیز ارتقا می یابد
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    موافق نیستم حداقل تو شرایط کرونا مشخصه که عده کثیری از دانش آموزان با تقلب می تونند نمره بالاکسب کنند و اینطوری اصلا فرق دانش قوی با ضعیف مشخص نیست
  • عدالت IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 1
    شما میاید نتیجه ۳ سال زحمت یکی رو توی ۴ ساعت در نظر میگیرید یعنی کسی که ۳ سال زحمت کشیده اگه توی یک آزمون ۴ ساعته موفق نشه باید سرشو بندازه پایین بده خونش و ۳ سال دیگه مشقت بکیشه...اما اگر کنکور حذف بشه بچه خوشگل های بالا شهر که بابای میلیاردر دارند میزنن جلوی همه.‌‌..به نظر من به جای یک آزمون چند تا بگیرین مثلا ۵ تا آزمون توی روز های مختلف که اگه داوطلب یکی رو خراب کرد همچنان امید و فرصت داشته باشه!
  • ✓✓✓✓ IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    4 1
    خواهشن کنکور رو بردارید هستن کسانی که به دلیل شرایط مالی بدنمیتونن تو کلاس تقویتی یا کانون وخودشون همین طور بدون هیچ منبعی و به خاطر همین دلیل نمیتونن تو کنکور به رتبه ی خوبی به دست بیارن ومجبورن هی پشت کنکور بمونن
  • FR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    سلام. دوتاکنکوری داشتم. واقعا دچاربحران ناجوری شدیم. کاش انقدراهزینه موسسه هانمیکردم. افسوس وصدافسوس
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    كنكور يك چیز مزخرفی اعصاب خردکن افسردگی آور روحیه بچه های زرنگ هم خراب کرده حق همه را نابود کرده من ازش عقده دارم
  • علی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 1
    خیلی جونشون رو هم از دست دادن،جوابگو کیع؟؟؟ شاید اون دنیا...
  • بدبخت IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 1
    میدونید که هر سال فقط بیست هزار نفر با معدل بیست کنکور تجربی میدن؟خب اگه کنکور برداشته شه چجوری از بین اینا دانشجوی پزشکی و...رو انتخاب کننل؟
  • فاطمه IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 5
    بالاخره یکی حرف درست حسابی زد...درحال حاضر کنکور بهترین گزینه اس ماهم چشممون کور میخوایم یه چیزی بشیم سختیشم به جون میخریم
  • امیر IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 0
    در نظر گرفتن معیارهایی چون معدل، جمع نمرات سال های آخر تحصیل و سابقه دانش آموز و موارد دیگر /نمی توانند/ جایگزین مناسبی برای کنکور باشند چون قسمت زیادی از نمرات دست هزاران معلمه و هیچ اعتباری بهش نیست و می تونه موجب فساد های فراوان بشه بهترین راه قالب گذاری در چند آزمونه یعنی دو سه تا کنکور و نتیجه نهایی میانگین این سه باشه
  • مهدی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 1
    به نظر من نه بود کنکور خوب هست نه نبودش بودن کنکور به دانش آموزان آسیب های روحی و روانی زیادی وارد میکنه ولی نبودش هم حق دانش آموز را ضایع به نظر من باید کنکور را تصحیح کنن و درس های که هیچ تاصیری در علم ما ندادن همچون دینی و عربی از کنکور حذف گردد و بجای کنکور سراری هر رشته برای خود کنکور دهد مثلا دانش آموز علاقه مند به رشته پزشکی تنها کنکور پزشکی دهد یا علاقه مندان به رشته حقوق کنکور حقوق دهد این بهترین راه برای ورود به دانشگاه هست
  • حسن IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    5 1
    من با حذف کنکور کاملا موافقم .
  • محمد IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 3
    کنکور روش خوبی برای غربال دانش آموزان هست،اگه دانش آموز خیالش راحت باشه که فردا با این حرص و جوش خوردن تو درس خوندن یه شغل گیرش میاد این همه وضع شلوغ نمی شد
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 2
    سلام بله کنکور با همه مشکلاتش تنها گزینه برای سنجش استعدادهاست. تو این کشور با همه لابی گری و پارتی بازی یه کنکور هست که حداقل ملاک تشخیص استعداد و نخبه ها هست. اینه هم حذف کنید تا فرزندان آقازاده ها و مسئولین کشوری و لشکری راحت بدون هیچ زحمتی به دانشگاههای معتبر وارد بشن و سهمیه جانبازان و خانواده شهدا هم محفوظ باشه . نخبگان و تیزهوشان و افراد مستعد هم تو خیابون ها دست فروشی کنن و آخرش هم سرخورده معتاد بشن واقعا که چه مسئولین خوبی ما داریم که همه چیز کشور و همه امتیاز هارا فقط فقط برای خودشون میخوان و بقیه ارزش پشه ای ندارن تو این مملکت. اگه کنکور براساس معدل بشه بچه پولدارا و آقازاده ها نیازی نیست که به مدرسه برون هر مغولی که سفارش بدن دودستی میارن دم خونه شون تقدیم میکنن آنوقت گور بابای بقیه .
  • یونس IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 4
    سلام خدمت عزیزان با این نظرات موافقم ولی به نظر من امتحان نهایی که در پایان سال از بچه ها دوازدهم گرفته می‌تونه جایگزین مناسبی برای کنکور باشع
  • Hadi IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 1
    خواهش میکنم کنکور را حذف کنید ما این همه سال زحمت میکشیم ولی متاسفانه در جلسه کنکور به علت استرس و فشار بالا نمی تونیم نتایج دلخواهی کسب کنیم و متاسفانه نابود میشیم ، خواهش میکنم به فکر ما ها باشید به جای کنکور می توان از خیلی چیز ها استفاده کرد مثل لیگ پایا که مورد تایید آموزش و پرورش هس یا المپیاد دانش آموزی یا به صورت کلی امتحانات یا آزمون هایی باشه که هر سه سال از دانش آموزان گرفته شود و میانگین سه سال آزمون تعیین کننده ی ورود به دانشگاه باشه.
  • پرهام IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 1
    کنکور حذف شود
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 2
    منم با حذف کنکور موافقم.
  • علیرضا US ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 2
    باید دانشگاه پردیس و ازاد مخصوصا برای رشته پزشکی ازاد کنن بدون ازمون به این دلیل هم میگم دانشجو پذیرش میشه و حق کسی که در توانش هست پرداخت کنه شهریه رو میگیره و بعد وارد دانشگاه میشه و با مبلغ ترمی ۱۸ تا ۲۰ میلیون رو به رو میشه و در اونجا انصراف میده و باعث میشه حق کسی که در توانش هستو بگیره به نظر من کنکور باید فقط سر دانشگاه دولتی باشه که رایگانه و دانشگاه ازاد و پردیس کلان ازاد کنن با پذیرش دانشجو بدون ازمون
    • سبحان IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 2
      با تو موافقم کنکور باید برای دانشگاه های دولتی باشه نه اینکه کلا حذف بشه من که معدل دهم و یازدهمم ضعیفه چه طور باید انتظار داشته باشم پزشکی دولتی تهران درس قبول شم 🤔😭
  • نگار IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    حذف سهمیه ها چی شد؟ هزار جور سهمیه 5 درصد، 25 درصد، هیئت علمی، فروش صندلی هم که جای خودش....
  • نگار IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    حذف سهمیه ها چی شد؟ هزار جور سهمیه 5 درصد، 25 درصد، هیئت علمی، فروش صندلی هم که جای خودش....
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 2
    کنکور باید حذف بشه نه آموزش ها آموزش درستیه و نه کرونا نخواهد گذاشت ...از مدرسه ما گفتن ۶ میلیون بدید برای کلاسای تقویتی و کنکور ...چه کسی ۶ میلیون داره بده..۵ میلیون پول گوشی دادیم...باید انقدر هم خرج کنیم؟؟؟
    • مهناز IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 1
      کنکور این هیولای غول آسا فشار روحی واسترسی که به دانش آموزان و خانواده ها وارد میشه واونا رو از برنامه اصلی آموزشه دور می‌کنه بقیه کشورهای دنیا مگه کنکور دارن خیلی هم از آموزش موفق ن
  • نسیم IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 4
    اصلا نمیشه جمع معدل رو حساب کرد.مهم هوش آدمه.من شهرستانی هستم و معدلمم خیلی خوب بود.اما کتکور جایی خوب قبول نشدم.چون هوش زیادی نداشتم
    • IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 1
      کنکور که هوش زیادی نمیخواد فقط زمان میخاد که سوال و حل کنی
  • سارا IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    همش سیاه بازیه و جو و استرس چند ساله دارن درمورد کنکور بحث میکنن نتیجش چی شد؟ فقط واسه رد گم کنیه شماهایی که سهمیه دارید یه صفرتون میره خیالتون راحته پنجاه هزارم که بشید تهش پنج هزارید. عجب عدالتی محشره الکی ام بحث نکنید اینا میخوان ما باهم درگیر بشیم.
  • ابوالفضل IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    خب!
  • سرگروه درسی US ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 1
    حذف کنکور راه درستی نیست اما باید معدل متوسطه اول و متوسطه دوم و به خصوص امتحانات نهایی دوازدهم و نهم تاثیر بیشتری داشته باشه و همچنین درجه سختی کنکور کاسته بشه تا اینکه کل سرنوشت یک فرد به ۶ ساعت آزمون بستگی داشته باشه چون که استرس و اضطراب مخرب هست و در سنین نوجوانی خیلی بیشتر دیده میشه بهتر است که تمامی موارد در جای خودش بررسی بشه و همچنین سهمیه ها برداشته بشه تا فرد با استعداد که هم معدل و درس خوب و هم نتیجه خوب در کنکور دارد مجوز ورود به دانشگاه و رشته های زیرگروه یک و مهم رو داشته باشه نه فردی که استعداد خاصی نداره و فقط بخاطر سهمیه جای یک نفر دیگه رو پر میکنه به امید روز های بهتر و وجود عدالت در سیستم آموزشی
  • Ana IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    کنکور نبایدحذف بشه،ولی مافیای کنکور وسهمیه ها باید برداشته بشن تا انقدر روی ما فشار نباشه.من خودم امسال کنکور دارم فقط هزینه کردم کتاب تست خریدم چون کنکور فقط با کتاب درسی حل نمیشه .روش کتاب درسی ده دقیقه طول میکشه تا به جواب برسی و ولی با کتاب تست توی سی ثانیه به جواب میرسی.لطفا سهمیه ها رو حذف کنید تا همه عادلانه به نتیجه تلاش هاشون برسن،مگر کارگر های زحمت کش جزوی از این کشور نیستن که باید دیگر عضو ها سهمیه داشته باشن.همه قشر های جامعه باید برابر باشن
  • _ _ IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    5 0
    دقیقا اونایی که میگن باید کنکور باشه تا مشخص بشه کی خونده و کی نخونده خوب،خب پسر گل دوست دارم رتبه شمارو تو کنکور امسال ببینم ببینم مثل همین ادعاهای سال پیشی که یکجور زیر فکشون خورد تا 4 ماه از فامیل و رفیق فراری بودن از نظر من معدل سه سال نوبت دوم رو باید ملاک قرار بدن و در ضمن همه غیر انتفاعی ها یکجور نیستن مدرسه من غیرانتفاعی ولی سوالای تستیش رو از المپیاد میارن یکمم باید تحقیق کنید بعد بیاین اینجوری رجز بخونین با عرض پوزش همه چی به پول نیست _
  • زهرا GB ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    باسلام به نظر من کنکور حذف نشه سهمیه ها روبردارن چون بیشترین استرس ازسهمیه ها بوجود میاد ..برااونایی که سهمیه دارن دانشگاه جدا بزنن
    • غزل IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      واقعا با نظرت موافقم .خواهش میکنم ی فکر جدا برای این سهمیه دارا بکنید اونا باباهاشون رفتن ی کاری تو جنگ کردن چه ربطی به کنکور داره که رتبه ی اندازه شماره شارژ ایرانسل شونو تبدیل به عدد دو رقمی کنه واقعا بی عدالتیه
    • متین IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      این شد حرف حساب اگ سهمیه بردارن هرکسی لیاقت داره میره دانشگاه
  • زهرا IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 1
    چرا حالا دیگه یه فکر اساسی نمیکنین مگه اون کشورایی که کنکور نمیدن بی سوادن با کنکورتون فقط دارین اضطراب واسترس به دانش اموزان و خانواده ها وارد میکنین چرا نمیذارین دانش اموزان با علاقه درس بخونن چرا باید استرس کنکور رو داشته باشن شماها امید رو از خیلیا گرفتین خیلیا باهوش بودند و با ایترس کنکور به جایی نرسیدن یذره به فکر مردم باشین جوان ها اینده سازان این کشورند اینده سازان خودتونو داربن نابود میکنین
    • مبینا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      کاملا با نظر شما موافقم ، به نکته ی خوبی اشاره کردین
    • مهدی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      موافقم.✌
  • ؟؟؟ IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 1
    اگه حذف بشه که خوبه اما که حذف نمیشه این حذف شدن برا کسایی که فقیرو تنگ دستن عالیه
  • محمد IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    نظام اموزشی و درس هایی که داره داخل دبیرستان ها و مقاطع تدریس میشه به هیچ درد دانش اموز نمیخوره مدارس باید فعالیت محور باشن نه نمره محور دانش اموز فرمول های شیمی رو برای چی حفظ کنه که بخواد دانشگاه بره رشته نرم افزار کامپیوتر ؟ کنکور فقط و فقط هنر دانش اموز رو میکشه و نمیزاره که به اون چیزی که باید برسه به جز کنکور وقتی که یه همچین رقابتی میاد وسط والدین بچه ها رو مجبور به انتخاب رشته ها میکنن و بعضی ها هم که به خاطر چشم و هم چشمی و پز دادن اینکه مثلا پسرم فلان دانشگاه درس میخونه دارن فشار الکی و اشتباه به دانش اموزا وارد میکنن این نظام اموزشی از پایه ایراد داره موضوع فقط و فقط کنکور نیست
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    به نظر من نظام آموزشی کلا باید اصلاح بشه طوری که خانواده ها مجبور نشن فرزندانشان را به خاطر قبولی در کنکور به کلاس تقویتی بفرستند . کنکور روش خوبی برای سنجش است ولی در صورتی که آمادگی های لازم برای دانش آموزان قبل از آن فراهم شود طوری که دست موسسات کنکوری و .‌‌‌.‌.بسته شود. لطفا لطفا سهمیه ها را حذف کنید . چرا باید بین من و کسی که سهمیه داره تفاوت باشه؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما مسئول ها با این سهمیه ها دارین به ما ظلم می کنید.
  • مدافع NL ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 1
    برداشتن کنکور در ایران کار درستی نیست چون هنوز ملاکهای درستی برای نمره واقعی در نظام آموزش و پرورش نیست در بعضی جاها حتی در حوزه های نهایی به دانش آموزان کمک می شود در تصحیح اوراق کمک می کنند در بعضی جاها بسیار سخت گیری می شود پس اول باید یک بازرسی قوی در آموزش و پرورش درست شود که نمره ها واقعی باشد بعد به فکر بر داشتن کنکور باشند
  • مدافع NL ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام نظام آموزشی ما کلا مشکل دارد در رشته خاص مثل پزشکی باید سخت گیری پیشتر شود که بی سواد نروند پزشک شوند در کشورهای دیگر مثل کشور ما پارتی بازی نیست ما در درس وسواد هم همه چیز را مسخره گرفتیم ببینید چقدر در رشته دانشگاهی بی سواد داریم چرا همینطور دارن دانشگاه آزاد پول می دهند مدرک میگیرند به خدا قدیم کی می توانست به این راحتی لیسانس بگیرد هر خانه پدر لیسانس بچه ها فوق لیسانس ولی بی سواد ؟ درست کنید این نظام آموزشی را بعد کنکور را درست کنید چقدر بی سواد می خواهید دیگر
  • محمد IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 1
    کنکور اگه حذف بشه عالیه ولی باید یه برنامه ریزی خوب برای حذف کنکور داشته باشند
  • ناشناس IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 1
    با این وضع و اوضاع مالی مملکت واقعا برا ماها که کارمند هستیم خیلی سخته دخترم رو بذاریم کلاس کنکور درسته تو تیزهوشان درس می خونه ولی این کنکور باعث شده که مدرسه الکی باشه چون همه بیرون کلاس می رن یعنی مدرسه حالت فرمالیته داره چرد باید هم شهریه برا مدرسه تیزهوشان بدیم هم بیرون برن کلاس در واقع وجود کنکور مدرسه رو بی هویت کرده
  • احمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    باید یه ازمون درست حسابی بزارن برایه تعین استعداد نه این کنکور مسخره که هر سوال کمتر از یه دقیقه وقت داره و هر سوال ادبیات و فیزیکش حداقل ۴دقیقه وقت می خواد
  • متین IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    میشه ملاک هایی برای ورود به دانشگاه گذاشت که با اون بشه دانش آموز هارو سنجید. در آمریکا توانایی هایی مثل ورزش حرفه ای،موسیقی یا هنر های دیگه در ورود به دانشگاهشون دخیل هست و با معدل هم پذیرش میکنن. امتحانات نهایی اندازه ای میتونه سخت باشه که هر کسی وارد هر دانشگاهی نشه. اگر کنکور رو برنمیدارید لااقل تاثیر اون در دانشگاه رو کمتر کنید تا یه نفر که بعد از ۵ سال رها کردن درس و خوندن در ۲ سال پیاپی نیاد در کنکور از من که ۱ ساله توخونه دارم درس میخونم جلو بزنه
  • بیتا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 1
    توروخدا کنکور را حذف کنید انقدر فشار عصبی به جوانا وخانواده هایشان وارد نشه ما که آینده سازان مملکت هستیم یکمم به فکر ما باشین رهبر باید مارو انصافا دوست داشته باشه و کنکور رو حذف کنه تا کمتر جوانای مملکت فکر خودکشی وفشار عصبی باشن😔
  • شیما شورچه IN ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    کنکنور ب هیچ وجه نباید حذف شه من خودم نظام قدیمم و راهنمایی هر سال معدلم بالای نوزده بوده سال اول و دوم دبیرستانم معدلم بالای نوزده بوده ولی بخاطر ی سری از مشکلات نتوستم دوسال اخرو معدل مطلوب کسب کنم و الان جمع نمرات و معدل نهایی من با ی شاگرد تنبل هیچ فرقی نداره ، من حتی تو مشکلاتم کتابای کنکوریم کامل نبود ک بشینم بخونم استرس حتی نداشتن کتاب داشتم . الان ک حتی با جدید شدن نظام خودمو میخام وقف بدم و کم کم کتابامو خریدم ک بشینم نظام جدید کنکور بدم ی صیغه جدید حذف کنکور مواجهم بابابسسسس کنید انقد ما مردم عادی بدبختو موش ازمایشگاهی نکنیدددد ، حق نسل امثال منو ک زرنگ بودن و شما هر سال سر شون ی بامبول در اوردین رو خدا ازتون بگیره فقط .
  • رحمت براکنده IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    با سلام و عرض ادب کنکور باید باشد ولی نمرات سال و معدل هم باید باشد یعنی 70 درصد کنکور 30 درصد معدل مثلا مثل آقای رستگار رحمانی که توانستند از کنکور بعد از دوسال سرباز ی به دکتری برسند به نظر من حذف کنکور برای کسانی که من شاهد این بودم با معدل 13 توانست با روزی 12 ساعت مطالعه با جای بالا برسد ولی اگه کنکور نبود
  • Ylda DK ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    خجالت نمیکشید میگید کنکورا بردارید ....کنکور باید استاندارد بشه مثلا چندتا درس مثل عربی و زمین حذف بشه حتی درسای بیشتری نه اینکه برداشته بشه نمره را که باپول میشه خرید توهمین کنکور تقلب میکنند چه برسه به اینکه بامعدل بشع
    • مهدی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 2
      ببین دوست عزیز اولا نباید دروس عمومی برداشته بشه. باید از رشته ی تجربی درس ریاضی و فیزیک رو بردارند تا استاندارد بشه......من میگم اگه کسی دکتر شد باید مشتق مریض رو بگیره یا باید درمانش کنه؟ ویا اگه کسی دندان پزشک شد باید میدان مغناطیسی بیمار رو پیدا کنه یا باید دندان اش رو بکشه؟ ای کاش روزی چنین اتفاق بیفته
  • احمد رضا بخشی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    جان هر کی دوست دارید کنکور رو بر ندارید من الان یازدهم با تمام انرژی کنکور خواندم بابا درس خواندباش کنکور رو هم می دی من الان از کنکور رویا چیندم اگر هم کنکور میخواین حذف کنین باید کسانی که وارد هفتم میشن از اونجا حذف بشه نه از سال دهم یازدهم طرف که داره فول کرده تست زده شما بیان خرابش کنین
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    واقعا تو این وضعیت ک معلوم نیست درس خوندن تا آخر مجازیه یا ن با این کنکور ظلمه تدریس مجازی بداش ی آزمون حضوری دیوانه کننده من مطمعنم اگه فکری برای کنکور نکنن هیچ دانش آموزی با تدریس مجازی ب خواسته خودش نمیرسه
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    واقعا تو این وضعیت ک معلوم نیست درس خوندن تا آخر مجازیه یا ن با این کنکور ظلمه تدریس مجازی بداش ی آزمون حضوری دیوانه کننده من مطمعنم اگه فکری برای کنکور نکنن هیچ دانش آموزی با تدریس مجازی ب خواسته خودش نمیرسه
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    واقعا تو این وضعیت ک معلوم نیست درس خوندن تا آخر مجازیه یا ن با این کنکور ظلمه تدریس مجازی بداش ی آزمون حضوری دیوانه کننده من مطمعنم اگه فکری برای کنکور نکنن هیچ دانش آموزی با تدریس مجازی ب خواسته خودش نمیرسه
  • بانو IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    پس چطور امریکا کنکور نداره ولی پزشکاش خیلی خوبن و ادمای خوبی میان بالا مشکل از افکار شما هست
  • اسنا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 1
    به نظر من نباید کنکور حذف بشه
  • امیرحسین IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    کنکور باید حذف بشه راهش هم اینه که معدل سه سال آخر رو حساب کنند به علاوه یک آزمون با ده درصد تاثیر مدارس تیزهوشان و غیر دولتی هم تعطیل بشه تا همه در یک شرایط درس بخوانند
  • امیرحسین IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    کنکور بی عدالتی بزرگی تمام سوال ها رو از کتاب های سمپاد ( کتاب های که تو مدارس تیزهوشان تدریس می شود ) طرح می کنند نه کتاب مدارس عادی این یعنی آموزش پرورش اصلا برایش مهم نیست ما به دانشگاه بریم به این میگن عدالت واقعی
  • Sami IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    کنکور بمونه بهتره
  • مریم IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام، بنظر من کنکور نباید حذف شه هم شهر کوچیک هم شهر بزرگ هر دو یه امتیازاتی دارند، بهتره برنامه ریزی شه هم کنکور مهم باشه هم تحصیلات سه سال
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    کنکور نباید حذف شود
  • مرتضی PL ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    حذف کنکور فقط به نفع ثروتمندان و نورچشمی هاست.
  • P IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    افرادی ک نظر میدین... من خودم امسال کنکور دارم...باوضع مجازی امسال ک کل تایم کلاس ها صرف ضعیف بودن اینترنت وقطع صدا وهزاران مشکل میشه..معلمانی که طوطی وار خط کتاب رو درس میدن ازمون های انلاین بدون فایده درک نمی کنید شرایط مارو؟؟چطور باید کنکور داد بااین وضع؟
  • کبری IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    خیلییی اشتباهه کنکور برای شاگرد اولا حذف بشه اصللا اینجوری عدالتی باقی نمی مونه
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    برای کنکور باید یک فکر اساسی بشه.شرط معدل هم نمی تونه ملاک خوبی باشه چون ممکنه یکی در موقع امتحانات اتفاقی براش افتاده نتونسته خیلی خوب امتحان بده یا اونایی که در مدارس غیر دولتی درس می خونند از لحاظ سختگیری که در مدارس تیز هوشان بر قراره با هم قابل مقایسه نیستن.بعضی ها که معدل عالی ندارند ولی واقعا توانایی بالایی دارندیا اونایی که سالهای قبل فارغ التحصیل شدند تکلیفشون چی میشه؟
  • هانا IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    به نظر من روش معدل و نمره دبیرستان هم ملاک خوبی نیست چون امتحانات اصلا در سلامت کامل برگزار نمیشه و تقلب حتی در امتحان نهایی به وفور دیده میشه
  • رهگذر IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    عجب. خوبه که...
  • Maryam IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    اره اگه کنکور حذف بشه خیلی خوب میشه مخصوصا برای ما ک امسال با مجازی شدن مدارس ضربه ی شدیدی خوردیم
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    حرف حق کنکورو بردارن و معدل دیپلم بالای ۱۷دانشگاه دولتی انتخاب رشته کنن اخه به قول خودشون ۱۲سال با استرس درس بخونی بعدم تو۴ساعت سرنوشتت رقم بخوره
  • فلانی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    اول از همه باید سیستم آموژشی از ریشه اصلاح شه و بچه ها رو باید طبق علایق و استعداداشو بزرگ شن و در ضمن باید درس هایی رو یاد بدین که در آینده به درد بچه ها بخوره مثلا لگاریتم یا ب م م یا ک م م به چه دردی میخوره در آینده و در ضمن چیزی که ازش پول در میارن برای علم نیست و حتما باید کنکور برداشته شه.
  • دانش آموز IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    4 0
    خداکنه واقعا کنکور حذف بشه و معدل چند سال آخر در نظر گرفته بشه چون من کلاس یازدهم هستم تمام این یازده سال معدلم پایین ۱۹ نیومده الان اگه کنکور رو خراب کنم تمام یازده سال درس خوندم به باد میره این همه زحمتم پایمال میشه
  • رهام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    از شما خواهشمندم برای کنکور به صورت واقعا عادلانه تصمیم بگیرید . میخوام یکی از مشکلات کنکور را عرض کنم مثلا من دانش آموز تجربی باید برای آینده ام متمرکز بشم من چرا باید برخی کتاب هایی را بخوانم که نه به کنکورم مربوط است و نه به آینده ام . مثلا چرا باید عربی ، دینی ، جغرافی ، تاریخ ، زمین را بخوانم آن هم در شرایط طلایی زندگیم که سرنوشتم را مشخص میکنم . کاش این کتاب ها را همان دوران راهنمایی می‌خواندیم و دیگر در دوره ی دبیرستان نخوانیم. امیدوارم برای آینده ی دانش آموزان یک بار هم که شده خوب فکر کنید .
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      بسیار عالی یک سری از درسها باید حذف شه مثل همون ریاضی فیزیک زمین
  • حسن حسین نتاج IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    دانشگاههای ایران دارد می رود به سمتی که مثل دانشگاههای ایالات متحده آمریکا و کانادا و انگلیس ،بر اساس علاقه و بدون آزمون و بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو نماید.ان شاءالله این روند ادامه پیدا کند.
  • حسن حسین نتاج IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    دانشگاههای ایران دارد می رود به سمتی که مثل دانشگاههای ایالات متحده آمریکا و کانادا و انگلیس ،بر اساس علاقه و بدون آزمون و بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو نماید.ان شاءالله این روند ادامه پیدا کند.
  • مبینا IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    عزیزم شماره سهمیه هارو بردار کنکورو نمیخواد حذف کنی .
  • پری IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    شما با کنکور خیلی عدالت برقرار همه با پارتی و پول بابا میان بالا حداقل کنکور بردارین شاید چیزی به ما رسید
  • رها US ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    به نظرم اولین کاری که خواستین واسه کنکور انجام بدین برداشتن سهمیه هاست .
  • م IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    به نظر من کنکورخوبه.ولی تواین شرایط که بیماری در جامعه حاکمه وبچه ها استرس مریض شدن وکرونا رو دارن واقعا درست نیست که چندین ساعت با ماسک توی جلسه قرار بگیرن به نظر من بهتره که کنکور ۱۴۰۰ انلاین برگزار بشه وسابقه ی دانش اموز وانظباطش رو هم در نظر بگیرن.
  • علی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    اتفاقا خوبم میشه چون راست میگه بعد از این همه سال درس تو چند ساعت تمام زندگیت خداب میشه امیدوارم این کار رو بکنن
  • US ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    واقعا ممنون چه پیشنهاد خوبی یه مشت بچه مرفه رو با پول جیب ددی جون هاشون بفرستیم دانشگاه . خوب دانش اموزان ۱۲ سال زحمت میکشد بعد اگه کنکور حذف بشه فرق اونی که این دوازده سالو واقعا خونده خیلی هم خونده با اونی که نه با پول باباش میره دانشگاه چیه ؟ دیگه دانش اموز که ۱۲ سال خیلی عالی خونده و یاد گرفته رو تو همون ۶ ساعت تایید میکنه و میگه جاش کجاست . برداشتن کنکور افتضاح ترین کاره
  • محمد جواد رخشان IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    به نظره من کنکور باید حذف باشه تا اون دسته از دانش اموزانی ک دوساله اول نمیخونند ولی ساله اخر با پارتی وارد دانشگاه میشن راه واسه این دسته بسته باشه.معدل هر ساله دبیرستان ملاک خوبیه.
    • علی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      نظرت درست ولی اینو باید در نظر گرفت که اگه شرط معدل قراره باشه فقط امتحان هایی که به صورت سراسری برگزار میشه ملاک قرار بگیره مثل امتحان نهایی تا سطح امتحانات برای همه یکی باشه
  • ‌R.Reyhani IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    ببینید، اگر کنکور رو هم بردارن، خود دانشگاه‌ها یه سری آزمون‌های ورودی رو تعبیه می‌کنن. فکر نکنید اگر کنکور رو بردارن همه‌چی گل و بلبل میشه. نه! از این خبرا نیست. کلی بچه‌های تنبل و ضعیف که آویزون جیب باباشونن، پاشن برن پزشکی بخونن که ما باید کلاهمون رو بندازیم بالا. کنکور خوبه و باید همچنان باشه. اما نه اینکه طراح‌ها بیان و ارث باباشون رو از ما بخوان‌. سوال‌ها رو درست و مناسب و استاندارد طرح کنن. اه!
  • ؟ IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    من خودم هنوز دو سال مونده که کنکور سراسری بدم ب خدا از الان استرس دارم که چطوری از کنکور درمیام .بعدشم آدمی میشناسم که پنج ساله پشته کنکوره ولی هنوز چیزی نشده از شما خواهشمندم که حداقل ب فکره ما هم باشین.ارزو داریم به یه جایی برسیم که پدر مادرمون بهمون افتخار بکنن
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    حالا که من میخوام کنکور بدم اومدین ا ین رو در اوردین
  • ناشناس IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    بنظرمن بایدکنکورباشه این چ قانونیه کسیکه شاگرداول بوده بایدکنکورنده یااینکه ۳۰درصدسوابق تحصیلی روبرای کنکوردرنظرمیگیرند شایدینفرامتحانات نهایی شو ی اتفاق بدبراش افتاده یاکسی زمان کارشناسی رو زیادتلاش نکرده میخوادکنکوربترکونه کنکوربایدباشه و تاثیرمعدلم صفرباشه واقعانمیدونم اینابدچه اساسی این تصمیم هارومیگیرن
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    سلام .بنظر من کنکور رو حذف نکنید .بلکه کنکور رو چند بار در سال برگزار کنید که عمر دانش اموزا به هدر نره دومندش سوالات کنکور رو مثل عقده ای ها طرح نکنین که بچه های ملت از پسش بر نیانو برن خودکشی کنن .یا بخاطر سختی کنکور درسشونو ول کنن من خودم بشخصه چن نفرو میشناسم که بخاطر کنکور ترک تحصیل کردن .بنظر من اینکه سطح سواد کشور ما خیلی پایین تر از حد انتظاره بخاطر سختیه کنکوره .
  • Naeim IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    موافقم
  • فردین قربانی IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    باید سازمان سنجش برای همه‌ کسانی که کنکور میدن قبل از آزمون‌ از همه زوایا راستی آزمایی کنند .استعدادها ی برترشناخته شوند
  • RO ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    دانش آموزانی که یک بار امتحان سخت تیز هوشان دادن و قبول شدن باید بدون کنکور در دانشگاه پذیرفته بشن
  • ب س IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    ترو خدااا این سهمیه هارو بردارید حق خیلیا که زحمت میکشند ضایع میشه
  • مهناز IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    والا ما سال یازدهم و امسالو بصورت مجازی خوندیم هیچی بارمون نیست ولی قبلش درسمون عالی بود ک اگه این دو سال حضوری بود صددرصد فرهنگیان ب راحتی قبول میشدیم الان که کنکور حذف بشه یا نشه دیگه برای ما فرقی نداره
  • جواد GB ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    کنکور بهترین شیوه انتخابه
  • رها IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    کنکور رو بردارن تکلیف موسساتی مثل قلم چی و گزینه دو و خیلی سبز و غیره چی میشه؟پس به این راحتیا کنکور رو بر نمی دارن کنکور یه تجارت شده واسه خیلی ها فقط یه چیز بده که اونم تاثیرات روانی و استرس روی دانش آموزه،دانش آموزی که کنکور میشه خواب و خوراکش و آیندش به یک آزمون بنده
  • عبای FR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    ۸ هزار نفر معدل بیست داریم ظرفیت پزشکی ۷ هزار نفره،
  • =/ IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    حداقل که قراره اینجوری بشه مدرسه رو سطح بندی کنن و طبق اون سطح بندی معدل رو تاثیر بدن نمره ۵خیلی مدارس ۲۰ بقیست جدای از اینکه مدارس دولتی و سطح پایین برای جلب دانش اموز اگر اینجوری بشه یهو همه نمرات ۲۰ رد میکنن که بگن صندلی های برتر دانشگاه ها از مدرسه ما بوده
  • no one IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 0
    اصلا درستش اینه که کنکورو بر دارن روش سنجش غلطیه تو امریکا با 4 برابر جمعیت ایران دانشگاه های خوب با کارنامه و مقاله دانشجو میپذیرن اون موقع ما باید این امتحان مسخره رو که فقط تکنیکه نه اصولی توشه رو باید بدیم تازشم تخفیف در رتبه با سهمیه 😐😐😐 واقعا که جامعه پره فساده یکیش اینه 😑😑
  • فری IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    واقعا بداشتن کنکور روبااین امید بیشتر خانواده ها میخواهند که مجانی بچه هاشون پزشکی قبول بشن مسخره نیست هدف بیشتریا همینه فکر کردین بعدش چی میشه یک دنیا پزشک بیسواد توکشور داریم وهیچ مسئولیتی ندارند درست فکر کنید
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    کنکور احمقانه ترین روش است. عرضه ندارید حذف کنید لااقل فضای سیاسی رو باز کنید که ما بتونیم برای ادامه تحصیل به کشورهایی بریم که کنکور ندارند. شما هم بشینید با کنکور ملت را خر کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس